Radio

Δευτέρα 24 Ιουνίου 2013

THOUGHT FOR THE DAY


Σκέψη της ημέρας



What is the root cause of despair and dejection? How can we avoid them? Bhagawan explains to us today.

Arjuna’s dejection was a case of finely disguised egoism. He was a hero until he came to the battlefield and became a coward. It was all about ‘I and Mine’; “I will go to hell, I would rather beg, I will not fight my uncle, my Guru, my cousin, etc.” ‘I and mine’ are two poison fangs; they have to be removed to make you harmless. Krishna counselled Arjuna: “You are not killing, so don’t be conceited, they are deathless; the death sentence on their bodies has already been pronounced and you are merely executing God’s will!” Krishna made Arjuna aware of himself and removed his delusions. Arjuna realized that he was but an instrument in the hands of the Lord. You too must learn from that lesson, for otherwise, there will be no end to your misery. Always pray Thamaso maa jyothirgamaya - Lead me from darkness to light. Egoism is darkness (thamas); Surrender (Sharanagathi) is light.

- Divine Discourse, Aug 17, 1964

When you are cutting some vegetables for cooking, consider that you are cutting away your desires and ego with the knife of wisdom.
- BABA




Ποια είναι η ριζική αιτία της απελπισίας και της κατάθλιψης; Πώς μπορούμε να τις αποφύγουμε; Ο Μπάγκαβαν μας το εξηγεί σήμερα.



Η μελαγχολία του Αρτζούνα, λίγο πριν από τη μάχη, ήταν η περίπτωση ενός εγωισμού, που είχε πολύ καλά μεταμφιεσθεί. Ο Αρτζούνα ήταν ένας ήρωας ως τη στιγμή που ήλθε στο πεδίο της μάχης, αλλά εκεί δείλιασε. Όλα οφείλονταν στο  «εγώ» και στο «δικό μου». Είπε ο Aρτζούνα : «Εγώ θα πάω στην κόλαση, θα προτιμούσα (αντί να σκοτώσω) να γίνω ζητιάνος, δεν θα πολεμήσω εναντίον του θείου μου, του Δασκάλου  μου, του εξαδέλφου  μου κλπ.». Το «εγώ» και το «δικό μου» είναι δυο μεγάλα δηλητηριώδη  δόντια, που έχετε. Πρέπει να αφαιρεθούν τα δόντια αυτά ώστε έτσι να γίνετε αβλαβείς. Ο Κρίσνα συμβούλεψε τον Αρτζούνα: «Δεν τους σκοτώνεις, διότι είναι αθάνατοι - συνεπώς μην γίνεσαι αλαζών. Η καταδίκη σε θάνατο για τα σώματά τους έχει ήδη εκδοθεί και εσύ, φονεύοντάς τους στη μάχη, απλά εκτελείς το Θέλημα του Θεού». Ο Κρίσνα φανέρωσε στον Αρτζούνα ποιος ήταν στ’ αλήθεια και έτσι τον απάλλαξε από τις ψευδαισθήσεις. Ο Αρτζούνα αντιλήφθηκε τότε ότι δεν ήταν παρά ένα όργανο στα χέρια του Κυρίου. Πρέπει και εσείς  να διδαχθείτε από αυτό το μάθημα του Αρτζούνα, διότι διαφορετικά η δυστυχία σας δεν θα έχει τέλος. Πάντοτε να προσευχόσαστε και να λέτε: «Κύριε, οδήγησέ με από το σκοτάδι στο φως». Ο εγωισμός είναι το σκοτάδι και η παράδοση στο Θέλημα του Θεού είναι το φως.   


Όταν κόβετε ορισμένα λαχανικά για να τα μαγειρέψετε, σκεφθείτε ότι κόβετε και απορρίπτετε τις επιθυμίες σας και το εγώ σας με το μαχαίρι της σοφίας.
- BABA


Source: SAI INSPIRES


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε ένα σχόλιο