Radio

Τετάρτη 15 Οκτωβρίου 2014

THOUGHT FOR THE DAY


Σκέψη της ημέρας



What is the subtle significance in treating God as a friend and being able to serve Him? Bhagawan lovingly explains to us today.


Krishna told Arjuna, "You are My devotee and My friend." Neither Arjuna declared himself as a devotee nor Krishna remained content with just declaring Arjuna to be His devotee. Why did Krishna say: “You are My friend?” This declaration has a profound spiritual significance. This will be clear only when we practice the spiritual life. If merely the Lord were to call Arjuna, "My friend" his ego could get inflated and he could take undue liberties with Krishna. If He were to say, "My dear, you are My devotee," he could become extremely submissive and maybe even develop fear towards the Lord. Fear should not be instilled; nor should he be encouraged to take excessive liberties. Hence the terms devotee and friend, were used by Krishna. "You are My friend. You may be free with Me up to a point. You are My devotee. So observe certain restraints. Exercise control over yourself in your devotion."

Divine Discourse at Trayee Brindavan, July 1988

God alone is totally selfless as friend and benefactor.
                     -BABA


Ποια λεπτή σημασία έχει η συμπεριφορά μας όταν θεωρούμε τον Θεό φίλο μας και ταυτόχρονα είμαστε σε θέση να τον υπηρετούμε; Ο Μπάγκαβαν με αγάπη μας το εξηγεί σήμερα.


Ο Κρίσνα είπε στο Αρτζούνα: «Είσαι πιστός Μου και φίλος Μου». Ούτε ο Αρτζούνα έκανε τη δήλωση ότι ήταν πιστός ούτε ο Κρίσνα αρκέσθηκε να δηλώσει ότι ο Αρτζούνα ήταν απλά ένας πιστός Του. Γιατί ο Κρίσνα έκανε αυτή τη δήλωση λέγοντας: «Είσαι φίλος Μου;». Αυτή η δήλωση έχει βαθιά πνευματική σημασία. Θα το αντιληφθούμε αυτό με σαφήνεια, μόνο όταν εφαρμόσουμε στη ζωή μας τον πνευματικό δρόμο. Αν ο Κύριος επρόκειτο να αποκαλέσει τον Αρτζούνα απλά «φίλε Μου», τότε το εγώ του Αρτζούνα ενδεχομένως θα φούσκωνε και  θα έπαιρνε υπερβολικό και ανάρμοστο θάρρος απέναντι στον Κρίσνα. Αν του έλεγε «αγαπητέ μου, είσαι ο πιστός Μου», θα μπορούσε με τον τρόπο αυτό να αισθανθεί ο Αρτζούνα υπερβολικά υποτακτικός και ενδεχομένως να αναπτυσσόταν μέσα του ακόμη και φόβος απέναντι στον Κύριο. Δεν έπρεπε να του προκαλέσει φόβο. Ούτε έπρεπε να του δώσει αέρα και έτσι να πάρει υπερβολικό θάρρος. Γι’ αυτούς τους λόγους ο Κρίσνα χρησιμοποίησε τους δυο όρους «πιστός» και «φίλος». «Είσαι φίλος Μου. Μπορείς να αισθάνεσαι άνετα απέναντί Μου μέχρις ενός ορισμένου σημείου. Είσαι πιστός Μου. Κατά συνέπεια, να σέβεσαι ορισμένους  περιορισμούς. Να ελέγχεις τον εαυτό σου, ενώ λειτουργείς ως πιστός».


Μόνο ο Θεός είναι απολύτως ανιδιοτελής ως φίλος και ως ευεργέτης.
                                            -ΒΑΒΑ





 Source: SAI INSPIRES




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε ένα σχόλιο