What is the symbolism behind the various deities in
Sanatana Dharma having animals and birds as their vehicles? Bhagawan explains
and guides us today.
Do not grieve, nor be the cause of grief. The
very embodiment of Ananda (Bliss) is in you, as in others, as in all
else. In spite of a multiplicity of containers, the contained is the same. That
is the principle of Sat, Chit and Ananda (Being, Awareness,
Bliss). The minutest atom and the mightiest star - both are basically one. All
are, in truth, Brahman or Divine. You read in the sacred books that
Lord Vishnu has the Garuda (Eagle) as His carrier, that Shiva has the Nandi
(Bull) as His vehicle, that Lord Brahma rides on a Hamsa (Swan), that
Lord Subrahmanya travels on a peacock, and that Shani has the crow as his
vehicle. Ganesha rides on a mouse, though he is stupendously corpulent and has
the head of an elephant! This does not mean that the Gods are helpless without
these animals and birds as instruments of locomotion. It only reveals that no
bird or beast is to be despised, for the Divine is using each as His
instrument. Seen as deha (body), all are distinct; seen as dehi
(the embodiment), Brahman, all are One.
– Divine Discourse, Jan 13, 1969
Without steadfast faith, all spiritual practices
(sadhana) are empty tites.
-BABA
Τί
συμβολίζουν στην Ινδική Παράδοση οι διάφορες Θεότητες, που χρησιμοποιούν ζώα και πουλιά για την
μετακίνησή τους; Ο Μπάγκαβαν μας το εξηγεί σήμερα και μας καθοδηγεί.
Να μην θλιβόσαστε ούτε να
γινόσαστε αιτία που προκαλεί θλίψη στους άλλους. Και τούτο, διότι ο ίδιος ο
Θεός, η ενσάρκωση της Ευδαιμονίας, βρίσκεται μέσα σας, όπως και μέσα σε όλους
τους άλλους. Παρότι τα δοχεία που υπάρχουν είναι πάρα πολλά και διαφορετικά μεταξύ
τους, όμως το περιεχόμενό τους είναι το ίδιο. Αυτός είναι ο νόμος που εκφράζει
τον Θεό ως «Ύπαρξη – Συνειδητότητα - Ευδαιμονία». Το πιο μικροσκοπικό άτομο και
το πιο μεγάλο αστέρι, είναι ολόιδια, δηλαδή είναι Ένα. Η αλήθεια είναι ότι τα
πάντα στην ουσία τους είναι Θεός. Στις ιερές γραφές διαβάζετε ότι ο Βίσνου έχει
ως μέσο για την μετακίνησή Του τον αετό, ο Σίβα έχει ως όχημά του τον ταύρο, ο
Μπράχμα κινείται πάνω σε κύκνο, ο Σούμπραμάνια ταξιδεύει πάνω σε παπαγάλο και ο
Σάνι χρησιμοποιεί τον κόρακα ως μέσο
μεταφοράς. Ο Γκανέσα κινείται ανεβασμένος πάνω σε ποντικό, παρότι ο ίδιος είναι
παχύσαρκος και πελώριος και έχει το κεφάλι ενός ελέφαντα! Αυτό δεν σημαίνει ότι
οι Θεοί δεν μπορούν να κινηθούν χωρίς να χρησιμοποιούν αυτά τα ζώα και τα
πουλιά ως μέσο μετακίνησης. Απλά φανερώνει ότι κανένα πουλί και κανένα ζώο δεν
πρέπει να περιφρονείται, αφού ο Θεός χρησιμοποιεί το καθένα τους ως όργανό για
την εξυπηρέτησή Του. Αν όλα τα δούμε από την σωματική τους πλευρά, όλα είναι
διαφορετικά μεταξύ τους. Αν τα δούμε όμως από την πλευρά Εκείνου που κατοικεί
μέσα στα σώματα, δηλαδή ως ενσαρκώσεις του Θεού, τότε όλα ταυτίζονται μεταξύ
τους και είναι Ένα.
Όλες οι
πνευματικές ασκήσεις, που γίνονται χωρίς ακλόνητη πίστη, είναι τελετουργίες που
δεν έχουν κανένα περιεχόμενο.
-ΒΑΒΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε ένα σχόλιο