Radio

Κυριακή 7 Δεκεμβρίου 2014

THOUGHT FOR THE DAY


Σκέψη της ημέρας


Why did our ancients promote the practice of worshipful sacrifices? What can we learn from the underlying principle of these rituals? Bhagawan explains to us today.

Yaga (ritualistic sacrificial prayers) is prescribed by the Karma Kanda (the parts that expound on actions or Karma as a spiritual path) of the Vedas. It is for sanctifying time and fulfilling the goal of human birth. The practice of renunciation and dedication through the rite of the yaga promotes worldly happiness as well as spiritual progress. It fosters charity and social cohesion. The ritual sacrifices pleases the deities presiding over the forces of Nature and so brings down rain, which helps growing crops, and increases food for man and beast. Activity that is divorced from spiritual goals, and devoid of reverence and humility, leads to conceit and authoritarianism. It makes one arrogant and cruel; but the sages of India laid down that all activity has to be done as a yaga, as offerings for the glory of God, in an atmosphere of thankfulness and awe, of humility and holiness. The goal of all activity was idealised as the happiness and peace of all living beings.

Divine Discourse, Oct 3, 1970

All work is God’s; He inspires, He helps, He executes, He enjoys, He is pleased.
                                        -BABA


Γιατί οι αρχαίοι μας πρόγονοι ανέπτυξαν τις λατρευτικές ιεροτελεστίες που έχουν τη μορφή προσφοράς θυσίας; Τί μπορούμε να διδαχτούμε από τις αρχές που αποτελούν τη βάση αυτών των ιεροτελεστιών; Ο Μπάγκαβαν μας το εξηγεί σήμερα.  

Οι θυσιαστικές τελετουργικές προσευχές, που ονομάζονται γιάγκα, ορίζονται στο  πρώτο μέρος των Βεδών, το οποίο είναι γνωστό ως Κάντα Κάρμα. Αυτές οι προσευχές αναφέρονται στον καθαγιασμό του χρόνου και στην εκπλήρωση του σκοπού της ανθρώπινης ζωής. Με την ιεροτελεστία της γιάγκα, η πρακτική εφαρμογή της απάρνησης και της αφοσίωσης συμβάλλει στην ενίσχυση και προώθηση της εγκόσμιας ευτυχίας  και της πνευματικής προόδου. Καλλιεργεί και αναπτύσσει την ευσπλαχνία και φιλανθρωπία και την κοινωνική συνοχή. Οι προσφερόμενες θυσίες κατά την τελετουργία αυτή ευαρεστούν τις θεότητες, που προεξάρχουν των δυνάμεων της Φύσης και έτσι έρχονται οι βροχές, οι οποίες συμβάλλουν στην ανάπτυξη των καλλιεργειών και στην επαύξηση των παραγομένων τροφίμων επ’ ωφελεία των ζώων και των ανθρώπων. Δραστηριότητες που είναι αποκομμένες από τα πνευματικά ιδεώδη και στερημένες από σεβασμό και ταπεινότητα, οδηγούν στην αλαζονεία και τον αυταρχισμό. Αυτό κάνει τον άνθρωπο υπερόπτη και σκληρό. Ωστόσο, οι σοφοί της Ινδίας έχουν θεσπίσει κανόνες σύμφωνα με τους οποίους κάθε δραστηριότητα πρέπει να τελείται ως γιάγκα, δηλαδή ως προσφορά για χάρη της δόξας του Θεού, μέσα σε ατμόσφαιρα ευχαριστιών, δέους και μέγιστου σεβασμού, ταπεινότητας και αγιοσύνης. Ο σκοπός κάθε δραστηριότητας ήταν τότε εξιδανικευμένος και σήμαινε επιδίωξη της ευτυχίας και της ειρήνης για όλα τα έμβια όντα. 

Όλα τα έργα γίνονται από τον Θεό. Αυτός εμπνέει. Αυτός βοηθάει, Αυτός εκτελεί την εργασία, Αυτός απολαμβάνει, Αυτός μένει ευχαριστημένος.
                                                     -ΒΑΒΑ     





 Source: SAI INSPIRES




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε ένα σχόλιο