What is the
best attitude we must have to attain peace, while discharging our daily duties?
Bhagawan lovingly reminds us of the magic formula today.
Activity
finds fulfilment when wisdom dawns. Sanctified action (Karma) is the
path to attain spiritual wisdom (Jnana). Every worthwhile activity
must result in purifying the mind. Therefore, no one, not even a recluse or
monk can desist from engaging in good deeds. These deeds must originate
spontaneously and should not leave any trace of pride in the mind. Nor should
any attachment to the result of the deed lead to a craving for claiming it for
oneself. Renunciation must be the only source of joy. The Gita recommends
'inaction in action' and asserts that 'inaction’ is the most rewarding ‘action'
for those who strive for supreme peace. This attitude is named Karma
Sanyasa (non-attachment to action). Action or activity is generally
associated with the body only, but the mind is also busy with the world. The Atma
alone is the unaffected witness. So, the secret of 'inaction in action' lies in
taking refuge in the Atma and in recognising all living beings as
fundamentally the Atma.
-
Divine Discourse, Jan 2, 1987.
Wisdom in
action is the highest Karma.
-BABA
Ποια είναι η άριστη συμπεριφορά που
πρέπει να δείχνουμε, ενώ ασκούμε τα καθημερινά μας καθήκοντα, προκειμένου έτσι
να κερδίσουμε την ειρήνη; Ο Μπάγκαβαν μας υπενθυμίζει σήμερα την μαγική συνταγή
για να το κατορθώσουμε.
Η δραστηριότητα του ανθρώπου βρίσκει την σωστή της εκπλήρωση, όταν συνδυάζεται
με την ανώτερη γνώση, δηλαδή με την πνευματική σοφία. Η καθαγιασμένη
δραστηριότητα (δηλαδή το Κάρμα) είναι το μονοπάτι που οδηγεί τον άνθρωπο στην
πνευματική σοφία. Κάθε πράξη που πραγματικά
αξίζει, πρέπει να έχει ως αποτέλεσμα τον εξαγνισμό του νου. Συνεπώς, κανένας,
ούτε και ο ερημίτης ή ο μοναχός, δεν μπορεί να αποφύγει την ενασχόλησή του με
καλές πράξεις. Αυτές οι καλές πράξεις πρέπει να προκύπτουν κατά τρόπο αυτόματο
και δεν πρέπει να αφήνουν στον νου οποιοδήποτε ίχνος υπεροψίας. Ούτε πρέπει να
έχουμε την παραμικρή προσκόλληση στο αποτέλεσμα των πράξεων ώστε να οδηγούμαστε
στην επιθυμία να διεκδικούμε τις πράξεις για δικές μας. Η μόνη πηγή της χαράς
μας πρέπει να είναι η αυταπάρνηση, δηλαδή η άρνηση του προσωπικού μας
συμφέροντος. Η Γκίτα μας συμβουλεύει: «ενώ πράττετε να είσαστε στην
πραγματικότητα άπραγοι, αδρανείς» και υποστηρίζει ότι αυτή η «απραξία ή η
αδράνεια» είναι εκείνη που ανταμείβει περισσότερο
από καθετί τον άνθρωπο, ο οποίος αγωνίζεται για να κατακτήσει την υπέρτατη
ειρήνη. Τούτη η συμπεριφορά του ανθρώπου ονομάζεται «δράση χωρίς προσκόλληση».
Η πράξη ή η δραστηριότητα γενικά συνδέεται με το σώμα του ανθρώπου και παράγεται
μόνο από αυτό. Ωστόσο, και ο νους ασχολείται με τα υλικά εγκόσμια πράγματα. Μόνο
ο Ανώτερος Εαυτός, το Άτμα, παραμένει ανεπηρέαστος παρατηρητής. Έτσι, το
μυστικό στην φράση «ενώ πράττετε να παραμένετε σε απραξία» είναι να καταφεύγετε
στον Ανώτερο Εαυτό και να αναγνωρίζετε ότι όλα τα έμβια πλάσματα βασικά δεν
είναι παρά ο ίδιος ο Ανώτερος Εαυτός.
Η ανώτερη γνώση, δηλαδή η πνευματική σοφία,
όταν εφαρμόζεται στην πράξη, κάνει την πράξη ύψιστη και καθαγιασμένη.
-ΒΑΒΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε ένα σχόλιο