Σκέψη της ημέρας
What are the clear traces of a spiritual aspirant? Bhagawan lovingly explains to us today, so we may progress in our journey unto Him.
Quarreling at every tiny little thing, losing one’s temper, becoming sad at the slightest provocation, getting angry at the smallest insult, worried at thirst, hunger, and loss of sleep — these can never be the characteristics of an aspirant. Rice in its natural state and boiled rice — can these two be the same? The hardness of natural rice is absent in the boiled one. The boiled grain is soft, harmless, and sweet. The unboiled raw grain is hard, conceited, and full of delusion. Both types are souls (jivis) and humans no doubt, but those immersed in external illusions (avidya-maya) are ‘people’, while those immersed in internal illusions (vidya-maya) are ‘spiritual aspirants’. God has neither internal illusions nor external illusions; He is devoid of both. The one who has no external illusions, becomes a spiritual aspirant, and when they are devoid of internal illusions too, they can be termed as God. Such a person’s heart is truly the seat of God.
- Prema Vahini, Ch 59
To get angry is but the effort of a moment; but to get peace, to become unaffected by the ups and downs of life, is the result of years of training in Vedanta.
-BABA
Ποια είναι τα σαφή ίχνη που αφήνει στο πέρασμά του ο πνευματικός αναζητητής; Ο Μπάγκαβαν μας το εξηγεί με αγάπη σήμερα, ώστε να μπορέσουμε να προχωρήσουμε στο ταξίδι που μας φέρνει σ’ Εκείνον.
Η φιλονικία που γίνεται για κάθε μικρό και ασήμαντο πράγμα, το χάσιμο της ψυχραιμίας, η λύπη που προκαλείται με την παραμικρή προκλητική πράξη των άλλων, ο θυμός για την ελάχιστη προσβολή, η ανησυχία και στενοχώρια για τη ζέστη, την πείνα και το χάσιμο του ύπνου – όλα αυτά δεν είναι ποτέ δυνατό να αποτελέσουν χαρακτηριστικά γνωρίσματα του πνευματικού αναζητητή. Το ρύζι στην φυσική του κατάσταση και το βρασμένο ρύζι, είναι δυνατό να είναι τα ίδια; Η σκληρότητα που έχει το ρύζι στη φυσική του κατάσταση απουσιάζει από το βρασμένο ρύζι. Ο βρασμένος κόκκος του δημητριακού είναι μαλακός, ακίνδυνος και γλυκός. Ο άβραστος ωμός κόκκος είναι σκληρός, ξιπασμένος και φορτωμένος με αυταπάτες. Αναμφίβολα, οι δυο αυτοί τύποι ρυζιού αντιστοιχούν σε ψυχές και σε ανθρώπινα πλάσματα, αλλά εκείνοι που είναι βουτηγμένοι στις εξωτερικές ψευδαισθήσεις είναι οι συνηθισμένοι «άνθρωποι», ενώ εκείνοι που είναι διαποτισμένοι από εσωτερικές ψευδαισθήσεις είναι «πνευματικοί αναζητητές». Ο Θεός δεν έχει ούτε εσωτερικές ούτε εξωτερικές ψευδαισθήσεις. Είναι απαλλαγμένος και από τις δυο. Εκείνος, που δεν έχει καμιά εξωτερική ψευδαίσθηση, γίνεται πνευματικός αναζητητής και όταν, επιπλέον, είναι απαλλαγμένος και από τις εσωτερικές ψευδαισθήσεις, τότε μπορεί να αποκληθεί Θεός. Η καρδιά ενός τέτοιου ανθρώπου είναι στ’ αλήθεια ο θρόνος του Θεού.
Για να θυμώσουμε δεν χρειάζεται παρά η προσπάθεια μιας στιγμής. Αλλά για να γίνουμε ειρηνικοί, για να μη μας επηρεάζουν οι ανοδικές και καθοδικές κυμάνσεις της ζωής, απαιτείται άσκηση ετών στην Βεντάντα.
-ΒΑΒΑSource: SAI INSPIRES
Παρασκευή 12 Φεβρουαρίου 2016
THOUGHT FOR THE DAY
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε ένα σχόλιο