Αν το καθετί είναι κατ’ ουσία Θεία Φύση, τότε γιατί βλέπουμε
οντότητες που διαφέρουν μεταξύ τους; Ο Μπάγκαβαν μας το διευκρινίζει σήμερα με
αγάπη.
Μια είναι η Ύψιστη
Πραγματικότητα, που στηρίζει και συντηρεί το κοσμικό σύμπαν καθώς και το
ελάχιστο μόριο. Αυτή η Πραγματικότητα είναι η Συνειδητότητα που διεισδύει στα
πάντα και τα διαπερνά. Όταν αυτή η χωρίς όρια απεραντοσύνη συναρτάται με το
κοσμικό σύμπαν, ονομάζεται «Υπέρτατη Θεία Φύση». Ονομάζεται και Άτμα ή Θείος
Εαυτός, όταν θεωρείται ως πυρήνας των εξατομικευμένων όντων. Και οι τρεις
αυτές ονομασίες αναφέρονται σε μια και
την ίδια οντότητα, αλλά «εμφανίζονται» ως διαφορετικές και έτσι ξεγελούν τους κοντόθωρους
ανθρώπους. Αυτό το χαρακτηριστικό είναι γνωστό ως Ψευδαίσθηση ή Μάγια. Η
Υπέρτατη Θεία Δύναμη, προκειμένου να εκφρασθεί με διάφορους τρόπους,
χρησιμοποιεί τις τρεις Γκούνες : την Γκούνα της Ηρεμίας (σατβική), την Γκούνα
της Δράσης (ρατζασική ) και την Γκούνα της Αδράνειας (ταμασική). Οι Γκούνες
παρέχουν στον άνθρωπο το κίνητρο να μαθαίνει, να επιθυμεί και να εργάζεται.
Όταν η Ψευδαίσθηση παρακινεί την Ύψιστη Πραγματικότητα να προβάλλει τον εαυτό
της, κινητοποιώντας την Σατβική Γκούνα της Ηρεμίας, τότε εμφανίζεται ως Θεός. Η
Ύψιστη Πραγματικότητα προβάλλεται υπό μορφή έμβιων όντων κινητοποιώντας την
Ρατζασική Γκούνα της Δράσης. Η Ύψιστη Πραγματικότητα γίνεται Φύση, όταν
συνδέεται με την Ταμασκή Γκούνα της Αδράνειας. Έτσι, η Ύψιστη Πραγματικότητα είναι
η βάση και των τριών τούτων : της Φύσης, των Έμβιων Όντων και του Θεού. Η
Ψευδαίσθηση είναι ο καθρέφτης όπου ανακλάται η Ύψιστη Πραγματικότητα.
Εκείνοι που αναγνωρίζουν την ύπαρξη της Θείας Φύσης μέσα
τους και μέσα σε όλα τα όντα, βιώνουν πάντοτε την σταθερή παρουσία του Θεού.
-ΒΑΒΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε ένα σχόλιο