Radio

Κυριακή 10 Αυγούστου 2014

THOUGHT FOR THE DAY


Σκέψη της ημέρας


If everything is in essence Divinity, why do we perceive different entities? Bhagawan lovingly elucidates to us today.

The Reality which sustains the cosmos and the cell is one, the all-pervasive Consciousness (Brahmam). When this infinite vastness is related to the cosmos, it is called the ‘Supreme Divine’ (Paramatma). It is called Atma when it is considered as the core of individual beings. All three are one entity, but they 'appear' different and delude the short-sighted. This characteristic is known as Maya. The Supreme Power uses the three Gunas, serenity (Satwa), activity (Rajas) and inertia (tamas) to express Itself differently. The Gunas urge a person towards knowing, desiring or working. When Maya impels Brahmam to project itself, leveraging Satwa Guna, it appears as Eshwara or God. Brahmam projects itself as living beings (Jivi) leveraging Rajo Guna. It becomes Nature (Prakriti) when associated with Tamo Guna. Thus Brahmam is the basis of all three – Nature, Living Beings and God. Maya is the mirror in which Brahmam is reflected.

Divine Discourse, Sep 7, 1985

Those who recognize Divinity within themselves and in all beings dwell in the constant  presence of God.
                                                                                       -BABA

Αν το καθετί είναι κατ’ ουσία Θεία Φύση, τότε γιατί βλέπουμε οντότητες που διαφέρουν μεταξύ τους; Ο Μπάγκαβαν μας το διευκρινίζει σήμερα με αγάπη.

Μια είναι η Ύψιστη Πραγματικότητα, που στηρίζει και συντηρεί το κοσμικό σύμπαν καθώς και το ελάχιστο μόριο. Αυτή η Πραγματικότητα είναι η Συνειδητότητα που διεισδύει στα πάντα και τα διαπερνά. Όταν αυτή η χωρίς όρια απεραντοσύνη συναρτάται με το κοσμικό σύμπαν, ονομάζεται «Υπέρτατη Θεία Φύση». Ονομάζεται και Άτμα ή Θείος Εαυτός, όταν θεωρείται ως πυρήνας των εξατομικευμένων όντων. Και οι τρεις αυτές  ονομασίες αναφέρονται σε μια και την ίδια οντότητα, αλλά «εμφανίζονται» ως διαφορετικές και έτσι ξεγελούν τους κοντόθωρους ανθρώπους. Αυτό το χαρακτηριστικό είναι γνωστό ως Ψευδαίσθηση ή Μάγια. Η Υπέρτατη Θεία Δύναμη, προκειμένου να εκφρασθεί με διάφορους τρόπους, χρησιμοποιεί τις τρεις Γκούνες : την Γκούνα της Ηρεμίας (σατβική), την Γκούνα της Δράσης (ρατζασική ) και την Γκούνα της Αδράνειας (ταμασική). Οι Γκούνες παρέχουν στον άνθρωπο το κίνητρο να μαθαίνει, να επιθυμεί και να εργάζεται. Όταν η Ψευδαίσθηση παρακινεί την Ύψιστη Πραγματικότητα να προβάλλει τον εαυτό της, κινητοποιώντας την Σατβική Γκούνα της Ηρεμίας, τότε εμφανίζεται ως Θεός. Η Ύψιστη Πραγματικότητα προβάλλεται υπό μορφή έμβιων όντων κινητοποιώντας την Ρατζασική Γκούνα της Δράσης. Η Ύψιστη Πραγματικότητα γίνεται Φύση, όταν συνδέεται με την Ταμασκή Γκούνα της Αδράνειας. Έτσι, η Ύψιστη Πραγματικότητα είναι η βάση και των τριών τούτων : της Φύσης, των Έμβιων Όντων και του Θεού. Η Ψευδαίσθηση είναι ο καθρέφτης όπου ανακλάται η Ύψιστη Πραγματικότητα.    


Εκείνοι που αναγνωρίζουν την ύπαρξη της Θείας Φύσης μέσα τους και μέσα σε όλα τα όντα, βιώνουν πάντοτε την σταθερή παρουσία του Θεού.
                                                      -ΒΑΒΑ



Source: SAI INSPIRES






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε ένα σχόλιο