What
is the supremacy of the virtue of Kshama? Bhagawan explains about this
noblest of noble qualities today.
For
acquiring selfless love, the quality of kshama or forbearance is a
vital necessity. (kshama is a word rich in meaning. Besides
forbearance, it also implies extreme patience and an enormous capacity to
forget as also forgive). Every individual must cultivate this noble quality. Kshama
is not achieved by reading books or learnt from an instructor. Nor can it be
received as a gift from someone else. This prime virtue of kshama can be
acquired solely by self-effort, by facing squarely diverse problems and
difficulties of various sorts, by going through anxieties and suffering as well
as sorrow. In the absence of kshama, man becomes susceptible to all
kinds of evil tendencies. Hatred and jealousy easily take root in a person
lacking this virtue. Divinity is merely the combined manifestation of prema
(love) and kshama.
- Divine Discourse, May 25, 2000
Forbearance
(Kshama) is the grandest and noblest of virtues.
-BABA
Σε τί συνίσταται η υπεροχή που παρουσιάζει η αρετή της
Ανεκτικότητας; Ο Μπάγκαβαν μας εξηγεί σήμερα τούτη την ευγενέστατη από τις
ευγενείς ιδιότητες του ανθρώπου.
Για να αποκτήσει ο άνθρωπος
ανιδιοτελή αγάπη, η πιο απαραίτητη προϋπόθεση είναι να διαθέτει την ιδιότητα
της ανεκτικότητας (kshama). (Η
ανεκτικότητα ως λέξη είναι πλούσια σε εννοιολογικό περιεχόμενο. Εκτός από
κατανόηση και στάση ανοχής, σημαίνει επίσης και άκρα υπομονή καθώς και υπέρτατη
δυνατότητα για να λησμονούμε και να
συγχωρούμε). Κάθε άνθρωπος πρέπει να καλλιεργεί αυτή την ανώτερης
ευγένειας αρετή. Η ανεκτικότητα δεν επιτυγχάνεται με την ανάγνωση βιβλίων ούτε
την μαθαίνουμε από κάποιον που την διδάσκει. Ούτε είναι δυνατό να την
αποδεχτούμε ως δώρο που μας το προσφέρει κάποιος άλλος. Αυτή η πρωταρχικής
σημασίας αρετή της ανεκτικότητας αποκτιέται μόνο με προσωπική προσπάθεια και
αγώνα, αντιμετωπίζοντας τίμια και ανυστερόβουλα ποικίλα προβλήματα και
δυσκολίες διαφόρων ειδών, περνώντας μέσα από ανησυχίες, βάσανα και θλίψεις.
Όταν λείπει η ανεκτικότητα, τότε ο άνθρωπος είναι επιρρεπής και γίνεται εύκολο
θύμα σε όλων των ειδών τις τάσεις και παρορμήσεις του. Το μίσος και η ζήλεια
ριζώνουν εύκολα στον άνθρωπο που στερείται τούτη την αρετή. Η Θεία Φύση είναι
απλά η από κοινού συνδυασμένη εκδήλωση της αγάπης και της ανεκτικότητας.
Η Ανεκτικότητα είναι η μεγαλειωδέστερη και η ευγενέστερη από
τις αρετές του ανθρώπου.
-ΒΑΒΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε ένα σχόλιο